ΠΑΛΙΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ – ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Ιστορία του κτιρίου

Το κτίριο θεμελιώθηκε το 1910 και η κατασκευή του κράτησε 2 χρόνια. Σε σχέδια του αρχιτέκτονα Alexandre Vallaury και υπό την επίβλεψη του μηχανικού Ελί Μοδιάνο, το τελωνείο ήταν πιθανώς το πρώτο κτίριο στην πόλη που κατασκευάστηκε με οπλισμένο σκυρόδεμα. Η εταιρεία «Bureau Hennebique», κάτοχος της ευρεσιτεχνίας του μπετόν αρμέ ανέλαβε την κατασκευή του και εκπρόσωπός της ήταν ο Ελί Μοδιάνο. Κατάφερε να επιβιώσει της μεγάλης φωτιάς του 1917 που έφτασε μέχρι τη θάλασσα, των βομβαρδισμών του 1944 και της ίδιας της θάλασσας που το φθείρει καθημερινά και το 1977 ανακηρύχθηκε διατηρητέο. Πλέον λειτουργεί μόνο το ισόγειό του ως επιβατικός σταθμός. Το 2014 ανακοινώθηκε δημόσιος διαγωνισμός για την αποκατάσταση της όψης, η οποία όμως δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμα (2016).

Αρχιτεκτονικά στοιχεία

Το κτίριο αποτελεί αντίγραφο του τελωνείου του Σίρκεζι στην Κωνσταντινούπολη και λόγω της Γαλλικής καταγωγής του αρχιτέκτονα αλλά και των γαλλικών σπουδών του Μοδιάνο φέρει πολλά στοιχεία γαλλικής αρχιτεκτονικής. Αποτελεί δείγμα εκλεκτικισμού των αρχών του αιώνα. Επίμηκες, ορθογώνιο κτίσμα, με μήκος 200μ και πλάτος 25μ. Αποτελείται από ισόγειο, όροφο και σοφίτα με ελαφρώς επικλινή σκεπή και φεγγίτες στο κεντρικό κομμάτι του κτιρίου. Το κτίριο παρουσιάζει συμμετρία στα ζεύγη των όψεων του, με έντονο τον οριζόντιο άξονα του. Το κεντρικό κομμάτι του κτιρίου διαφοροποιείται με την προσθήκη σοφίτας και διακοσμητικών στοιχείων.

Πηγές: archaiologia.gr | ΥΠΠΟ

This slideshow requires JavaScript.

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s